louisenemielinthailand2013.reismee.nl

Reisdag

Bangkok

We worden nog eens wakker met de wekker, want we hebben een serieuze verplaatsing voor de boeg, van Koh Samui naar Bangkok. De jongens zijn al van 's ochtends vroeg door het dolle heen, het avontuur wenkt. Het regent, dus de timing van ons vertrek is perfect.

Om negen uur komt de taxi ons ophalen, en een klein half uur later staan we aan de pier vanwaar de ferry naar Donsak op het vasteland vertrekt. We hebben geen georganiseerde trip geboekt, we gaan er van uit dat zelf tickets voor boot en bus regelen onmogelijk een probleem kan zijn en dat we op die manier zeker goedkoper af zijn.
De ferry arriveert net, en we zoeken plaatsen op het achterdek. Zo zien we Koh Samui langzaam steeds kleiner worden. We zien de wolken enkel boven het eiland hangen, terwijl wij ondertussen in het zonnetje zitten. We vragen ons af of dat de afgelopen dagen net zo is geweest.

In Donsak aangekomen is het wachten geblazen op de bus naar de luchthaven. We hadden gerust een ferry later kunnen nemen, maar onze hectische reis naar de luchthaven van vorig jaar waarbij we het vliegtuig maar op het nippertje haalden in gedachten, spelen we dit jaar op veilig. De jongens spelen opnieuw in de speeltuin terwijl we wachten.
De chauffeur van de minivan ziet het volledig zitten en duwt het gaspedaal stevig in, maar het record van vorig jaar wordt niet gebroken.

Veel lunch is er niet te vinden in de kleine luchthaven, dus we vullen de meegebrachte croissants aan met chips.
Op het vliegtuig houden de jongens zich prima bezig met de ipad, ze lachen wat en plots knijpt de man achter ons hard in de arm van Emiel. Ik heb niet gezien wat er is gebeurd, en de kerel doet verder alsof zijn neus bloedt.

Op de luchthaven aangekomen gaan we eerst de achtergelaten zak ophalen, en nemen dan de taxi naar centrum Bangkok. We hebben een kamer geboekt in het hotelletje waar we vorig jaar ook hebben gelogeerd, toen in het begin van de reis. Het is altijd leuk om ergens te komen waar we het al kennen, de jongens weten nog goed waar het zwembadje is en dat Louis hier van zijn stoel is getuimeld met een ziekenhuisbezoek tot gevolg.
We hebben allemaal honger dus we gaan onmiddellijk eten. De poesjes hebben de dag van hun leven want de helft van Louis zijn maaltijd belandt bij hen op de grond. De ober heeft een tatoo van een dikke spin op zijn hand en dat vinden de jongens de max.

Het is fijn om in Bangkok te zijn, het lijkt alsof we na een paar dagen opnieuw in Thailand zijn (hoewel Koh Samui ook leuk was). Hier is iedereen ook opnieuw supervriendelijk, en de prijzen liggen een stuk lager...

Na de douche vertrekt Louis naar dromenland, Emiel kijkt een filmpje, Dirk leest een beetje en ik begin aan dit blogverhaal maar ben te moe om het af te maken....